Na de bevalling is de kraamweek aangebroken en begint je ‘ontzwangering’ en je herstelperiode. Een bevalling blijft een spannende en belangrijke gebeurtenis waar je de tijd moet nemen om van bij te komen. De kraamperiode van zes weken is dan ook bedoeld om uit te rusten, weer aan te sterken, een eigen ritme met je baby op te bouwen en langzaamaan het dagelijkse leven weer op te pakken.

In deze periode kun je merken dat je lichaam misschien nog niet functioneert zoals je gewend was. Met de tips, adviezen en oefeningen die je hier leest kun je al in je kraambed beginnen om te werken aan een goed herstel van je bekkenbodemspieren en de stabiliteit van je bekken.

Je kunt beginnen met de oefeningen vanaf dag 4 na je bevalling. Ook als je bevallen bent met een keizersnede kun je deze oefeningen doen. Door je zwangerschap heeft er immers ook druk gestaan op je bekkenbodemspieren. De oefeningen zijn speciaal afgestemd op je kraamperiode en echt niet te zwaar.

Ik heb de adviezen en oefeningen ontwikkeld samen met Nicole Vermeulen, geregistreerd bekkenfysiotherapeut en Stance Jansen, Diëtist.

Over de Instructeur

Profielfoto

Best9moms

Wie is Hanny? Ik ben mama van 2 fantastische jongetjes. Zwanger zijn en moeder worden heb ik moeten leren. Ik dacht er helemaal klaar voor te zijn. Ik dacht me goed voorbereid te hebben, met verschillende cursussen. Toch had ik het gevoel zomaar in het diepe gegooid te zijn, zonder te kunnen zwemmen. Ik heb het kunnen redden door terug te grijpen naar mijn sportersmentaliteit. Door fouten te maken en iedere keer iets nieuws te proberen, word ik steeds een beetje beter.  Ik heb nu een ideale balans in het moederschap gevonden, door een prioriteit te maken van zelfzorg en me-time. Een positieve mindset en de juiste motivatie zijn mijn drijfveren. Gun jij jezelf dit ook?

Bekijk meer cursussen van Best9moms →

Cursusoverzicht

Er is geen cursus inhoud gevonden

Reviews

0

beoordelingen
  • 5 Sterren0
  • 4 Sterren0
  • 3 Sterren0
  • 2 Sterren0
  • 1 Sterren0

Er zijn nog geen reviews geschreven voor deze cursus. Wees de eerste die er een schrijft!

© 2022 FamilyBlend - Powered by Maatos